Οι ανήσυχοι έφηβοι που είχαν κάνει είδωλά τους τον Marlon Brando στην ταινία "Ο ατίθασος" (μια κινηματογραφική ταινία με μοτοσικλετιστές που απαγορεύτηκε η προβολή της στη Βρετανία) και τον James Dean στην ταινία Επαναστάτης χωρίς αιτία, τώρα σχημάτιζαν ουρές έξω από τους κινηματογράφους για να δουν τη "Ζούγκλα του μαυροπίνακα" λόγω του τραγουδιού που επένδυε τους τίτλους της.
Ξαφνικά η νεολαία απέκτησε ένα τραγούδι τίτλων ταινίας και δεν άργησε
να έρθει η στιγμή που και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες ακολούθησαν αυτή την τάση. Στην Αμερική, όπου το περιοδικό Billboard δημοσίευε τρεις ξεχωριστούς Καταλόγους Επιτυχιών στο διάστημα από το 1955 μέχρι το 1958 τα «Τραγούδια με τις περισσότερες πωλήσεις στα καταστήματα», τα «Τραγούδια που παίζουν πιο συχνά οι ντισκ-τζόκεϊ» και τα «Τραγούδια που παίζουν πιο συχνά τα τζουκμπόξ» πριν τους συνενώσει στον κατάλογο «Τα 100 πιο "καυτά"», σημειώθηκε μια σχεδόν άμεση αλλαγή στα δημογραφικά στοιχεία των αγοραστών δίσκων.
να έρθει η στιγμή που και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες ακολούθησαν αυτή την τάση. Στην Αμερική, όπου το περιοδικό Billboard δημοσίευε τρεις ξεχωριστούς Καταλόγους Επιτυχιών στο διάστημα από το 1955 μέχρι το 1958 τα «Τραγούδια με τις περισσότερες πωλήσεις στα καταστήματα», τα «Τραγούδια που παίζουν πιο συχνά οι ντισκ-τζόκεϊ» και τα «Τραγούδια που παίζουν πιο συχνά τα τζουκμπόξ» πριν τους συνενώσει στον κατάλογο «Τα 100 πιο "καυτά"», σημειώθηκε μια σχεδόν άμεση αλλαγή στα δημογραφικά στοιχεία των αγοραστών δίσκων.
Εκτός από τις αδιαμφισβήτητες επιτυχίες rock'n'roll του Elvis Presley, που αντιπροσώπευε το πλήρες, φιλικό προς τους έφηβους, και απειλητικό για τους γονείς πρότυπο, τις υψηλότερες θέσεις στους Καταλόγους Επιτυχιών σύντομα άρχισε να καταλαμβάνει μια σειρά από ροκάδες και καλλιτέχνες της pop, που ξεκινούσε από τους Buddy Holly, Jerry Lee Lewis, Paul Anka και τους Everly Brothers και έφτανε μέχρι τους Platters και τους Frankie Lymon & the Teenagers. Και πραγματικά, αν το 1955 ήταν μια μεταβατική χρονιά, το 1957 ήταν η χρονιά κατά την οποία η ισορροπία άλλαξε μια για πάντα. Αυτό ίσχυε και στη Βρετανία όπου οι προαναφερθέντες Αμερικανοί καλλιτέχνες μοιράζονταν την επιτυχία με μια σειρά από καινοτόμους και μιμητές Βρετανούς. Σε αυτούς μεταξύ άλλων ήταν ο βασιλιάς του skiffle, ο Lonnie Donegan, ο Cliff Richard και η δεξαμενή εφηβικών ειδώλων του Larry Parnes, με τα φανταστικά ονόματα όπως Tommy Steele, Billy Fury, Georgie Fame και Joe Brown.
Από άποψη μουσικής και κουλτούρας η νεολαία ήταν πια στη μόδα. Όμως, καθώς η δεκαετία του 1950 όδευε προς το τέλος της, το σκληροπυρηνικό rock’n’roll ουσιαστικά έσβηνε και ένα χαρακτηριστικό σημάδι που έδειχνε το βραχύβιο μέλλον του δόθηκε με το «Venus», μια μπαλάντα που έφτασε στην κορυφή του Καταλόγου Eπιτυχιών από τον Frankie Avalon.
Από άποψη μουσικής και κουλτούρας η νεολαία ήταν πια στη μόδα. Όμως, καθώς η δεκαετία του 1950 όδευε προς το τέλος της, το σκληροπυρηνικό rock’n’roll ουσιαστικά έσβηνε και ένα χαρακτηριστικό σημάδι που έδειχνε το βραχύβιο μέλλον του δόθηκε με το «Venus», μια μπαλάντα που έφτασε στην κορυφή του Καταλόγου Eπιτυχιών από τον Frankie Avalon.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου